بهترین رستورانهای شهر باتومی گرجستان

باتومی، شهری کوچک اما پرطرفدار در ساحل دریای سیاه است که به سبب جاذبه ها و امکانات لوکسش، توانسته عنوان پایتخت گردشگری کشور گرجستان را از آن خود کند. کوچکی این شهر به قدری است که از اول تا آخرش را می توانید نیم ساعته و با پای پیاده طی کنید، اما این از جذابیت های این شهر ساحلی و درجه یک چیزی کم نمی کند. باتومی به سبب شکل و شمایل اروپایی، هتل های مجلل و آب و هوای خوبش از مقاصد گردشگری اروپایی ها محبوب است و اخیرا نیز به جهت نزدیک بودنش به ایران، مورد توجه مسافران و جهانگران ایرانی قرار گرفته است.

تپه‌های پوشیده از مه، پس‌زمینه‌ی منظره‌های زیبای باتومی است. باتومی، به پایتخت تفریحات و گردشگری گرجستان تبدیل شده و جاذبه‌ها و هتل‌های آن روزبه‌روز در حال توسعه هستند و بر تعداد آن‌ها افروده می‌شود. با وجود جاذبه‌های جدید و مدرن، آثار تاریخی بخش دیگری از دیدنی‌های باتومی را تشکیل می‌دهد. 

غذا خوردن در رستوران یکی از بهترین بخش‌های سفر است. امتحان کردن طعم‌هایی جدید در دکوراسیون‌های جذاب سنتی یا مدرن، تجربه‌ای است که فراموش نخواهید کرد. در باتومی رستوران‌های زیادی وجود دارد که تنوع منوی آن‌ها مطمئنا توجه‌تان را جلب می‌کند. در این رستوران‌ها می‌توانید بهترین غذاهای سنتی را امتحان کنید و لذت ببرید. اگر از خوردن غذاهای محلی خسته شدید، می‌توانید رستوران‌های بین‌المللی را انتخاب کنید و غذاهایی از گوشه و کنار دنیا را امتحان کنید.

اگر اهل امتحان کردن غذاهای متنوع و ناشناس باشید و دل‌تان بخواهد همه نوع رستورانی را امتحان کنید، در باتومی ناامید نمی‌شوید.

 رستوران بولوار قدیمی | Old Boulevard

غذاهای گرجی، اروپایی، اروپا مرکزی، بین المللی، اروپای شرقی، مناسب برای گیاهخواران، وگان

 صبحانه، صبحانه دیروقت، ناهار، شام 

رستوران بولوار قدیمی قطعا یکی از بهترین رستوران های شهر کوچک باتومی است که در آن می توانید خاطرات خوشمزه و متفاوتی را برای خود رقم بزنید. گرچه قیمت ها قدری زیاد است، اما در عوض می توانید با غذایی فوق العاده که از مواد اولیه تازه تهیه شده، از خودتان پذیرایی کنید. امکان این را دارید که غذای خود را از میان غذاهای محلی و بین المللی انتخاب کرده و در فضایی دوست داشتنی و به همراه موسیقی دلپذیر پیانو آن را صرف کنید. 

 رستوران پورتو فرانکو | Porto Franco

غذاهای گرجی، اروپایی، مناسب برای گیاهخوارانصبحانه، ناهار، شام 

رستوران پورتو فرانکو جایی است که می توانید خاچاپوری اصل و خوشمزه، یکی از بهترین و معروف ترین غذاهای گرجی  را در آن امتحان کنید. در این رستوران خاچاپوری ها با اندازه های متفاوت سرو می شوند که اندازه کوچکش برای یک نفر کافیست. رستوران پورتو فرانکو گرچه رستورانی با غذاهای لذیذ است، اما سرویسش به خوبی غذاهاش نیست و ممکن است قدری معطل شوید.

رستوران قلب باتومی

 رستوران قلب باتومی است که به خاطر ارائه‌ی غذاهای عالی و دکوراسیون جذابش، حال و هوای شهر و طبیعت آن را کاملا زنده می‌کند. در منوی رستوران غذاهای سنتی را خواهید دید که البته با تغییرات اندک و مدرن، ظاهر و حال و هوای بین‌المللی تری پیدا کرده‌اند. وقتی در این رستوران غذا می‌خورید، احساس می‌کنید در خانه و بخشی از یک خانواده‌ی بزرگ هستید، چون فضای رستوران بسیار صمیمانه و گرم است. کارکنان رستوران، رفتاری بسیار دوستانه با مهمانان رستوران دارند.

رستوران میمینو (Mimino )

رستوران میمینو در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده و یکی از رستوران‌های مجموعه‌ی پیازا است. فضای داخلی رستوران، مدرن و زیبا و در عین حال ساده است. وجود آشپزخانه‌ی اوپن آن را جذاب‌تر کرده است. نام این رستوران برگرفته از یکی از کمدی‌های مشهور شوروی است، به همین دلیل روی دیوارها تصاویر زیادی از این فیلم خواهید دید. منوی رستوران بسیار متنوع است. چه برای یک غذای مفصل اینجا را انتخاب کنید چه برای خوردن یک فنجان قهوه، در هر صورت با رضایت کامل از رستوران خارج می‌شوید. منوی رستوران ترکیبی از غذاهای مدرن و سنتی گرجستانی است. انواع پنیرها در منو دیده می‌شود. مرغ تنوری با سس شاتوت یکی از غذاهای منو است که حتما باید امتحان کنید. صندلی‌هایی در فضای باز در میدان پیازا دارد که کنسرت‌های روزانه موسیقی زنده در آن برگزار می‌شود. اطلاعات بیشتر: تور باتومی

رستوران مونیخ (Munich)

این رستوران در بهار سال ۲۰۱۳ افتتاح و ظاهر خاص و جدیدش چیزی متفاوت از دیگر رستوران های محلی ست. در این رستوران با دیدن طراحی زیبای داخلی، سقف سیاه، دیوارهای آجری و نقاشی های بایرنی انگار مدتی به آلمان رفته اید. در حالی که در سالنی بزرگ نشسته اید از غذاهای خوشمزه و موسیقی ای که کاملا هماهنگ با فضاست لذت می برید. تلویزیونی بزرگ هم در رستوران هست که در آن می توانید مسابقات مختلف ورزشی را تماشا کنید. اگر می خواهید غذای خود را در فضای باز میل کنید در بیرون از رستوران باغی به همراه ۸ میز وجود دارد. رستوران هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱ نیمه شب باز است.

رستوران فان فان (Fanfan)

این رستوران  باتومی در سال گذشته افتتاح شد و به دلیل ظاهر منحصربفردش افراد زیادی آنجا را برای غذا خوردن انتخاب می کنند. این کافه در ساختمانی قرار دارد که در سال ۱۹۰۵ ساخته شده و متعلق به نویسنده معروف گرجی بوده است. دو تا از اتاق های این ساختمان به همراه یک تراس به صورت کاملا صمیمی و دلنشین طراحی شدند تا فضایی لذت بخش را برای غذا خوردن به وجود بیاورند. این رستوران یکی از معدود رستوران هایی هست که به راحتی می توانید حیوان خانگی خود را به آنجا ببرید. در شب های تابستان بیشتر وقت ها اجرای موسیقی زنده حال و هوای خاصی به فضای رستوران می دهد. منو چندان طولانی و متنوع نیست اما غذاها خوشمزه و باکیفیت است. دسر موس این رستوران خیلی معروف است و اگر به دسر علاقه دارید آن را از دست ندهید.

رستوران Ukrainochka

رستوران Ukrainochka دو طبقه برای ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد. چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از دریاچه‌ی Ardagani را از این رستوران نظاره خواهید کرد، به خصوص بعد از تاریک شدن هوا که نمایش آب‌نمای موزیکال شروع می‌شود. غذای منوی این رستوران، اکثرا اوکراینی و بسیار لذیذ است. البته غذاهای سنتی گرجستان را هم می‌توانید در منوی رستوران ببینید. انواع کتلت، سوپ‌های لذیذ و دامپلینگ‌های متنوع در این رستوران با بهترین طعم و کیفیت سرو می‌شود. موسیقی زنده هر روز از ساعت ۸ شب تا نیمه شب اجرا می‌شود. از آنجایی که شلوغ و پرطرفدار است، بهتر است قبل از رفتن حتما میز رزرو کنید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.